Výlety > Turistické výlety > Posázavská stezka

16.7.2012 pavel  /  Počet zobrazení252

Vzdálenost od  camping Oase Praha:  Strpení, počítáme vzdálenost po silnici...

, Pikovice

GPS: 49° 52' 38" N   14° 25' 35" E    Vyhledat trasu
         49.8771352527778  49.8771352527778

Tel.: /

Od: Pikovice
Kam: Kamenný Přívoz a následně vlakem zpět do Pikovic
Délka trasy: 15 km
Výlet není vhodný pro kočárky

Jedna z nejhezčích turistických tras v našem okolí a možná v ČR vůbec.  Trasa prochází vesměs lesním porostem podél/nad  řekou  Sázava s nečetnými vyhlídkami na scenérie měnící se  vodní hladiny a protější kopec posetý nesčetným počtem chat a trampských  srubů, kde většinou ani nebudete vědět, jak je mohli postavit, nebo tam vůbec materiál na ně dopravit. Na řece pak budete potkávat mnoho vodáků, kteří se rozhodli kochat se stejnou krajinou z kýlu vlastní či zapůjčené kánoe či raftu.
Auto zaparkujte na parkovišti v obci Pikovice. Následně se pak vydejte na této (levé straně) řeky proti proudu. Zde již pak narazíte na značenou(červené značky) turistickou stezku vedoucí podél řeky.  Za Žampachem pak trasa následně uhýbá od řeky doprava a vyvede Vás  otevřenou krajinou k silnici, po které se pak dáte doleva a dojdete do obce Kamenný Přivoz. Zde přejděte most a pokračujte za ním krátce doleva a za prodejnou pak hned doprava (stále po červené značce) nahoru. Cesta vás povede nejdříve zástavbou obce, která postupně stále do mírného kopce přejde do chatové osady, kde můžete obdivovat, jak a kolik toho lidé dokážou na malém prostoru vypěstovat resp., jakými rostlinami prostředí zpříjemnit. Po asi 1 km dorazíte k vlakové zastávce. Kdo by čekal perón s železniční budovou, bud zklamán- zastávka je znatelná jen mobilní buňkou nesoucí nápis „Kamenný přívoz“  Rozhodně se však nemusíte bát, vlak zde zastaví. Pojdete zpět směrem na Prahu(z příchozího směru směrem doleva). Jízdenky si zakoupíte přímo ve vlaku u průvodčího a pojedete přes zastávky „Jílové u Prahy“ a „Luka pod Medníkem“ do cílové zastávky „Petov u Prahy“.
Vlastní jízda vlakem je velký zážitek(je sám o sobě vyhledáván i jako cíl výletů) , neboť vlak pojede velkou(druhou) část  nahoře na svahu podél Vám již známe řeky Sázavy. Tentokrát ji ale uvidíte z ještě větší výšky a po pravé straně bude vlak ometán větvemi okolních stromů. Z obou těchto důvodů pojede vlak i velmi pomalu což vyhlídku ještě umocňuje. V každém případě tedy doporučujeme si ve vlaku sednou na levou stranu!
Po vystoupení z vlaku jen sejdete dolů k mostu pro pěší po kterém se vrátíte na stranu, kde máte zaparkované Vaše auto. Pod mostem se Vám pak nakonec  i naskytne pohled na vodáky, kteří zde většinou svou pouť též končí a odevzdávají zapůjčené lodě.

Trasa není vhodná pro kočárky, ale jde ji zdolat i s malými dětmi. Je však dobré pamatovat na pevnou obuv a dostatečnou zásobu vody.

Vlak pro zpáteční cestu jede z Kamenného přívozu v (rok 2014)
Po-Pá:  11:57, 14:22, 15:07, 16:37, 17:38, 19:37, 20:37, 22:57
So+Ne: 11:44, 14:52, 16:26, 17:21, 18:51, 19:57, 20:57

V okolí též můžete navštívit: